Klient z reguły chce sprzedać mieszkanie szybko i za dobrą cenę. Nie jest to zadanie proste i dlatego warto do pomocy zatrudnić profesjonalne biuro nieruchomości, które zna zasady home stagingu. Home staging to przygotowanie mieszkania do sprzedaży lub wynajmu, jego głównym celem jest podkreślenie jego charakteru i zainteresowanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Duża ilość osób oglądających mieszkanie lub dom zwiększa szansę na szybką sprzedaż i uzyskanie możliwie najwyższej ceny. Techniki home stagingu opierają się na wykorzystaniu zasad marketingu.
Pierwszą zasadą jest aby mieszkanie było dobrze posprzątane, najlepiej w jasnych kolorach i sprawiało wrażenie czystego i większego. Mieszkanie należy bardzo dobrze odkurzyć, pozdejmować pajęczyny, zetrzeć kurz z obrazów, mebli, posprzątać zakurzone kąty za meblami i drzwiami. Warto zadbać też o czystość parapetów, lamp, grzejników i karniszy. Tapicerka na meblach powinna być wyczyszczona, dywany i chodniczki wyprane. W pokoju dziecięcym na wierzchu powinno stać jak najmniej przedmiotów, zbędne zabawki, ciuchy powinny być pochowane do szafek. Agent biura nieruchomości może pomóc w przygotowaniu mieszkania do sprzedaży biorąc pod uwagę zasady home stagingu. Biuro nieruchomości w Szczecinie posiada specjalistów przygotowanych w tym zakresie. Prezentując mieszkanie lub dom klientom powinien wydostawać się ze środka zapach czystości. Przed prezentacją mieszkanie powinno być solidnie wywietrzone, aby zapachy nie przytłoczyły potencjalnego klienta.
Nie wato też używać intensywnych olejków zapachowych dostępnych w drogeriach, może zdarzyć się, że klienci oglądający mieszkanie będą na nie uczuleni. Lepiej aby roztaczał się w mieszkaniu zapach świeżych środków czystości użytych do jego wysprzątania. Agent nieruchomości jest przygotowany do profesjonalnej prezentacji mieszkania i skutecznej sprzedaży, jednak nie poradzi sobie z bałaganem, który niespodziewanie zastanie w prezentowanym mieszkaniu. Wystawiając mieszkanie na sprzedaż każdego dnia trzeba dbać o jego wygląd, aby w przypadku znalezienia osób chętnych do obejrzenia mieszkania nie być tym zaskoczonym.