Sprzedaż nieruchomości nie należy do najłatwiejszych. Zanim dokonamy transakcji może minąć sporo czasu. Dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom jak konkretne biuro nieruchomości. Możemy zawrzeć umowy pośrednictwa w sprzedaży z wieloma biurami na rynku lub z jednym na wyłączność. Jest to szczególnie ważne gdy klient chce szybko sprzedać nieruchomość lub jest w sytuacji kiedy do końca nie wie co robić. Jaki ruch wykonać? Czekać czy sprzedawać? Jaka będzie sytuacja rynkowa po fali pandemi? Jak będzie się kształtować inflacja i co z miejscami pracy.
Zawierając umowę na wyłączność powinniśmy mieć pewność, że pośrednik, któremu zamierzamy zaufać, doskonale zna rynek nieruchomości oraz preferencje kupujących. Ponadto jego strona internetowa jest profesjonalna i wzbudza zaufanie klientów. Zdecydowana większość klientów szuka nieruchomości w Internecie. Dlatego ważne jest aby strona internetowa biura na której są umieszczane oferty była profesjonalna i wzbudzała zaufanie klientów. Jednocześnie ważne jest aby strona internetowa widoczna była w Internecie, zatem nakłady biura nieruchomości muszą być spore, ponieważ konkurencja także jest duża. Powierzenie sprzedaży profesjonalnemu, dobrze zareklamowanemu pośrednikowi nieruchomości gwarantuje nam szybkie dotarcie do potencjalnych klientów i tym samym szybką sprzedaż.
Zanim dokonamy wyboru odpowiedniego biura nieruchomości, z którym podpiszemy umowę na wyłączność poznajmy zasady współpracy po zawarciu takiej umowy. Umowa na wyłączność zawarta z biurem nieruchomości oznacza, że będziemy mogli oferować do sprzedaży nieruchomość tylko i wyłącznie jednemu pośrednikowi. Nie można zawierać umów na sprzedaż tej samem nieruchomości z innym biurami. Nasza oferta znajdzie się tylko i wyłącznie w ofercie jednego biura, nie będzie przekazywana do wspólnej bazy ofert, z której często korzystają pośrednicy nieruchomości. Zatem potencjalny klient znajdzie ją tylko i wyłącznie w ofercie jednego biura. Ma to swoje zalety i wady.
Podpisując umowę tylko z jednym biurem nieruchomości możemy oczekiwać większego zaangażowania pracowników w przygotowanie oferty nieruchomości tj. zrobienie profesjonalnych zdjęć, filmu reklamowego, indywidualnego opisu oferty. Możemy także wymagać przedstawienia strategii działania, szczegółowego planu marketingowego sprzedaży naszej nieruchomości, częstotliwości nadawania ogłoszeń, informacji o promocji w Internecie, AdWordsów, promowania naszej oferty na tle innych ofert dostępnych w biurze. Warto się także zainteresować, czy biuro ma w zwyczaju organizować dni otwarte, posiada dobrego prawnika i oferuje swoim klientom kredyty na zakup nieruchomości. Wszystkie te elementy mogą zaważyć na skuteczności sprzedaży nieruchomości. Profesjonalne biuro nieruchomości jest w stanie sprostać takim oczekiwaniom klienta i niewątpliwie mogą to być zalety umowy na wyłączność. Zbyt słabe biuro nieruchomości, mało się reklamujące, nie angażujące się zbyt mocno w sprzedaż nieruchomości w przypadku umowy na wyłączność może spowodować, że nasza nieruchomość będzie się bardzo długo sprzedawała lub w ogóle nie zostanie sprzedana.