Mieszkanie wystawione na sprzedaż powinno być neutralne i podobać się jak największej liczbie potencjalnych klientów. Warto przed jego przygotowaniem obejrzeć najnowsze katalogi z wystrojem wnętrz, zobaczyć jakie modne są kolory, meble, podłogi, okna. Jaki dominuje wystrój, na jakie kolory pomalowane są ściany i co je zdobi. Czy są to obrazy, plakaty, rysunki na ścianach, naklejki lub inne elementy. Moda się zmienia i gusta potencjalnych klientów również.
Jeżeli mieszkanie znajduje się na osiedlu, na którym zamieszkują młodzi ludzie z małymi dziećmi warto obejrzeć kilka aranżacji dostępnych w Internecie i zainteresować się jak urządzają swoje mieszkania, czego oczekują i co jest dla nich ważne. Może to znacznie ułatwić właściwe przygotowanie mieszkania do sprzedaży. Przejrzenie najnowszych trendów z reguły zajmuje sporo czasu dlatego warto zlecić to zadanie profesjonalistom, czyli biurom nieruchomości, którzy po obejrzeniu mieszkania zaproponują wprowadzenie zmian, które mogą w znaczący sposób przyspieszyć jego sprzedaż i zwiększyć cenę.
Pracownicy biur nieruchomości na bieżąco uczestniczą w szkoleniach, targach na których poznają najnowsze trendy i oczekiwania klientów.
Każdy właściciel nieruchomości wprowadza do jego wnętrza swoje indywidualne elementy, które sprawiają, że w mieszkaniu czuje się dobrze. Ozdoby te jednak niekoniecznie mogą podobać się nowym klientom dlatego przed prezentacją mieszkania warto zadbać o to aby, elementy wystroju takie jak zdjęcia, dyplomy, plakaty były pochowane. Warto usunąć także elementy świadczące o religii mieszkańców takie jak krzyż czy obrazy świętych. Jeżeli właściciel mieszkania jasno opowiada się za jakąś opcją polityczną warto schować także elementy, które o tym świadczą.
Religia i polityka są tematami o których podczas prezentacji mieszkania lepiej nie rozmawiać.
Emocje towarzyszące dyskusjom na wyżej wspomniane zagadnienia są tak duże, że zamiast sprzedaży mieszkania może dojść do sprzeczki. Właściciele mieszkania doskonale je znają, jego zalety i wady. Ze względu na te ostatnie lepiej aby nie zajmowali się bezpośrednio jego sprzedażą ale zlecili to profesjonaliście z lokalnego biura nieruchomości. Podczas prezentacji mieszkania oglądający zadają bardzo dużo pytań na temat sąsiadów i okolicy, o których nie zawsze właściciele chcieliby rozmawiać.